مشاهير /مشاهير العرب

زوجة تامر عاشور بعد فضح أسرارها الزوجية: لن أشعل حربا مع والد ابنتي

سمر ابو شقة ترفض التجريح في تامر عاشور

سعت سمر أبو شقة زوجة المطرب تامر عاشور للتخفيف من وقع تصريحاتها الأخيرة التي جددت فيها إصرارها على طلب الطلاق، رافضة اتهامها بالسعي وراء "الترند" و"تسويق نفسها" على حساب سمعة زوجها وابنتها، وقالت ان كل ما قالته صدر عنها بشكل عفوي وردا على أسئلة متابعيها، وبنفس الوقت نفت تماما حدوث الطلاق بينهما سابقا.

تامر عاشور
زوجة تامر عاشور تنفى حدوث الطلاق بينهما في أي وقت

وأصدرت سمر أبو شقة توضيحا عبر حسابها بموقع إنستقرام قالت فيه: أنا وتامر هنفضل نحترم بعض لأن في بينا عشرة وفي بينا بنتنا أيام اللي هتفضل رابط بينا طول العمر.. واللي أهم ليا أنها أن شاء الله تكبر متلاقيش أي حاجة تضايقها وتلاقي كل هدوء..الموضوع لا ترند ولا شو ولا أي حاجة غير حقيقة وحاجة بتحصل كل يوم بس بيحصل اللي حاصل لما يبقي حد مشهور.

سمر أبو شقة
سمر أبو شقة توضح سبب كلامها عن تجربتها الزوجية

وأضافت: إحنا اه منفصلين (مش مطلقين) (ولا اطلقنا).. .ومرينا بمشاكل زي أي ناس طبيعية ..اتفقنا أو اختلفنا بتحصل يعني وبغض النظر عن مين غلط ف حق مين وازاي.. ولكن مهما حصل مفيش حد هيقبل أن يحصل تجريح للتاني ف اللي جاي.

منشور سمر ابو شقة عن طبيعة علاقتها بزوجها

وتابعت: أنا رديت على اسئلة الاستورى بعفوية وبطريقتي اللي عمرها ما هتتغير وعاااااادي جدا بس للاسف في مواقع حطت عناوين غلط علشان تشد وتزود التفاعل عندها وخلاص.. وعلي فكرة كلامي كان واضح وبسيط وموجود لحد دلوقتي مشلتوش على بروفايلي هنا.. ومقولتش أي حاجة غير الحقيقة اللي حصلت ببساطة وكان ظاهر منها ٨٠ % أو اكتر من غير أي شرح...ومنعا للمهاترات هي مش حرب مع ابو بنتي ولا عمرها هتكون.

 

وواصلت توضيحا لموقفها بقولها: والمفروض اننا نتفق بكل هدوء على الطلاق انه يتم خلال الفترة الجاية... واللي اكيد بعد مايحصل مش هينقص من احترامي ليه أو احترامه ليا وهنفضل أصدقاء تجمعنا "أيام" اللي هتفضل أهم من أي حد وأي حدث..بس نبقي بنتجنب الضغوطات والمشاكل اللي ايا كان سببها موجود أو انتهي بلا رجعة.

 

واختتمت توضيحها قائلة: اتمني الموضوع يتقفل ومشوفش أي حاجة تضايقني.. واللي بيحبوني دعوة حلوة وشكرا لكل الحب والدعم اللي بشوفه.

 

وسبق أن تزوج تامر عاشور من سمر أبو شقة في أكتوبر من عام 2017، في حفل كبير بأحد فنادق القاهرة شهد حضور عدد كبير من نجوم الفن والمجتمع، وحدث الانفصال بعد شهر واحد فقط بسبب عدم التوافق ولكنه أعلن الخبر بعد مرور ستة شهور، ثم عادا مجددا للحياة الزوجية وظهرا لأول مرة في حفل زفاف الفنانة شيماء سيف العام 2018.

 

وكشف عاشور، عن استقباله مولودته الأولى، من زوجته سمر أبو شقة في شهر فبراير من العام الماضي، واختار اسما غير متداول في مصر، حيث أطلق على مولودته "أيام"، وطلب من محبيه أن يشاركوه الفرحة، وتمني لهم جميعا إنجاب الأطفال.

 

وبعدها قام تامر عاشور بإعلان خطوبته على ملكة جمال مصر دارين حلمي، ولكن تم فسخ الخطوبة مرتين.

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا أنستغرام سيدتي

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر تويتر "سيدتي فن"

المزيد من مشاهير العرب

X