محمد رحيم يهدد عمرو مصطفى: وحياة ولادي ما حسيبك

محمد رحيم - الصورة من حسابه على الفيس بوك
محمد رحيم - الصورة من حسابه على الفيس بوك

يبدو أن الغضب من تصريحات الملحن عمرو مصطفى لبرنامج "حبر سري" لن يتوقف، فبعد الردود الغاضبة من المطرب تامر عاشور وغيره من نجوم الغناء والتأليف والتلحين، جاء الدور على الموسيقار محمد رحيم الوحيد الذي ذكره عمرو مصطفى بالاسم في البرنامج، وتوعد رحيم زميله بالرد القاسي قائلا: وحياه ولادي ما هسيبك المرادي وهكشف حقيقتك وارجع حق كل الناس اللى جيت عليهم واذيتهم.

محمد رحيم - الصورة من حسابه على الفيس بوك

محمد رحيم نشر عبر حسابه الرسمي بموقع الفيس بوك صورة من انجازاته العالمية في مجال التلحين، وعلق عليها برسالة غاضبة موجهة مباشرة إلى عمرو مصطفى تضمنت عبارات قد يعاقب عليها القانون بتهم السب والقذف، وقال: نهيتك ما انتهيت والطبع فيك غالب وديل ال (عمرو) مايتعدل لو علقت فيه قالب مبقاش الا اللى بيطبلوا على ظهر الجيتار والمدعين يجيبوا سيره الملحنين العالميين اللى واخدين أعلى شهادات الاحتراف العالمية.

أضاف محمد رحيم: وحياه ولادي ما هسيبك المرادي وهكشف حقيقتك وارجع حق كل الناس اللى جيت عليهم واذيتهم واللى انا ساكت عليه طول السنين اللى فاتت بجد هصدمك بيه أعوذ بالله من الغيره والحقد اللى جواك من ناحيتي مش عايز تطلعني من دماغك ابدا طيب قابل بقى ياملحن الترابيزه يا ابو كرد واحد يا جاحد.......

وسبق أن أثار عمرو مصطفى، جدلا واسعا، عقب ظهوره في برنامج "حبر سري"، وتعمده الهجوم على عدد من الشعراء والملحنين والموزعين الموسيقيين، كما تطرق في حواره للحديث عن الملحن محمد رحيم مؤكدا أنه يضحك كلما هاجمه الأخير وقال ساخرا أنه ذكر اسم محمد رحيم لأنه سيسعد بهذا.

وقال عمرو مصطفى: ألحان محمد رحيم تتميز بمزيج من الفن الشعبي وأنا أحب ألحانه جدًا، ونادر جدًا إني أذكر اسم ملحن وهو هيفرح أوي.

تابع: محمد رحيم بيضحكني جدا، وذلك بسبب مهاجمته التي ينشرها عبر مواقع التواصل الاجتماعي، أنا بعمل كدة عشان يهاجمني ويضحكني، وهذه ليست سخرية وده حقيقي.

وبادرت مدربة الأسود أنوسة كوتة، زوجة الملحن محمد رحيم، بالرد قبل زوجها عبر صفحتها في موقع الفيس بوك، وكتبت: وبيقولك (رحيم لما يعرف حيفرح)، لا بالعكس هيقرف، وبيقولك (بيضحكني)، معرفش عامل فيها ياسمين صبري ليه، وبيقولك (نادر عبدالله شاعر بيقول كلام تقيل)، فعلا ومش أي حد يعرف يلحنه بس انا عارفة انك بتحب الكلام الركيك اللي زي لحنك".

وأضافت: "بيقولك (هاني شاكر بيقولك متغنيش) وزود عليهم عمرو دياب لما قالهالك على المسرح، وبصراحة مقدرش أكمل حلقة بالسذاجة دي و٢٠ دقيقة عليا كفاية.

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا «إنستغرام سيدتي»

وللاطلاع على فيديوجراف المشاهير زوروا «تيك توك سيدتي»

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر «تويتر» «سيدتي فن»