اكتب الكلمات الرئيسية فى البحث

تامر عاشور بعد اتهامه بالسخرية من طفلة مريضة بالسرطان: نفوسهم ضعيفة

دافع المطرب تامر عاشور عن نفسه بعد اتهامه بالسخرية من طفلة مريضة بالسرطان أثناء الترويج لحملة لدعم إحدى المستشفيات الخيرية، مؤكدا أن التعليقات المسيئة له والتي فسرت كلامه بطريقة غير طبيعية لا يمكن أن تصدر إلا عن نفوس مريضة.

تامر عاشور
الصورة التي اثارت الأزمة (الصورة من الفيس بوك)

 

الأزمة بدأت عندما نشر تامر عاشور صورة له برفقة طفلة مريضة بالسرطان شاركت معه في تصوير أغنية "نعيش مع بعض" لجمع التبرعات للمستشفى الخيري، وتظهره الصورة وهو يمنحها برتقالة وعلق قائلا: خودي دي لا انا صايم يا فاطرة بحبك، واعتبر البعض تعليق عاشور مسيء لنفسية الطفلة ومحاولة للسخرية من مرضها.

 

صباح الخير - انا طول حياتي ومشواري  عمري ما اتريقت على حد سليم علشان اتريق على مريض حاش لله - واللي اخد كلامي تريقه على...

تم النشر بواسطة ‏Tamer Ashour | تامر عاشور‏ في الثلاثاء، ٢٧ أبريل ٢٠٢١

ورد تامر على الحملة المسيئة له عبر حسابه بموقع الفيس بوك قائلا: انا طول حياتي ومشواري عمري ما اتريقت على حد سليم علشان اتريق على مريض حاش لله - واللي اخد كلامي تريقه على مريض نفوسهم ضعيفه وهم اللي مرضى بيفرقوا بين المريض والشخص الطبيعي.

 

تابع قائلا: لو نزلت صورتي مع اي طفل " اللي هو غير مُكلف بالصيام " وقولتله باي طريقه "متشربش مياه قدامي يا فاطر " او "خد دي يا فاطر انا صايم " حد هيتكلم ؟ مستحيل علشان طفل طبيعي. لكن المريض لا منهزرش معاه زي الطبيعي علشان هو مريض ونفضل نقوله مريض مريض مريض ونحسسه بمرضه من تعاملاتنا.

 

أضاف: المرض الحقيقي هو التفرقه بين اطفالنا اللي بصحه جيدة ربنا يديهم كل الصحه واطفالنا اللي ربنا اختارهم للمرض.

 

 وتابع تامر: المرض الحقيقي هو ان فكرة " المعايرة " جاتلك قبل ١٠٠ فكرة تانية ممكن تجيلك من جمال البنت وضحكها وبهجة الصورة، وللأسف شوفت كمان حاجة غريبة جدا. ناس كتير قوي محسوبين على "هامش هامش هامش المجال الفني " عمرهم ما شافو مني حاجه وحشه غير اني مباديهمش مواعيد لاقيتلهم تعليقات كأنهم ما صدقوا لاقولي غلطه وانصحهم "العمر بيجري حاولو تعملو حاجه لنفسكم أولى". البنت اللي في الصوره فضلت في حضني طول تصوير الاعلان وبحبها جدا جدا. ومتفقين انا وهي على حاجات كتير قوي قوي هنعملها.

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا أنستغرام سيدتي

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر تويتر "سيدتي فن"