صور: إيناس عز الدين بعد العودة إلى عصمة زوجها أحمد قمر .. الفرصة التانية بنستناها

إيناس عز الدين تراجعت عن قرار الامتناع عن الزواج
جلسة تصوير زفاف إيناس عز الدين وأحمد قمر
إيناس عز الدين كشفت تفاصيل زواجها سرا
إيناس عز الدين تمنح أحمد قمر فرصة ثانية
إيناس عز الدين تكشف سبب عدم دعوتها الأصدقاء المقربين لحفل الزفاف
إيناس عز الدين تعود إلى عصمة زوجها بعد انفصال دام عامين
إيناس عز الدين أعلنت انفصالها عن أحمد قمر عام 2018
إيناس عز الدين واحمد قمر أثناء زواجهما الأول
إيناس عز الدين بررت طلاقها برغبتها في التفرغ لموهبتها
9 صور

كشفت المطربة المصرية إيناس عز الدين عن عودتها إلى عصمة زوجها أحمد قمر، بعد فترة انفصال دامت عامين، وقامت بنشر الصور الرسمية لحفل زفافهما الثاني، واستعارت عنوان المسلسل الأخير للنجمة ياسمين صبري "فرصة تانية" الذي عرض ضمن موسم دراما رمضان 2020.

إيناس عز الدين
إيناس عز الدين وزوجها أحمد قمر من جلسة تصوير حفل الزفاف

نجمة أراب أيدول إيناس عز الدين نشرت عبر حسابها بموقع إنستقرام، الصورة الرسمية لحفل زفافها على أحمد قمر، وعلقت عليها قائلة: والفرصة التانية بنستناها، في إشارة لمسلسل ياسمين صبري، الذي تدور أحداثه حول فتاة تمنح خطيبها فرصة ثانية للارتباط بها، بعد وقوعه في خيانتها.

 

وردت إيناس على عتاب بعض المقربين منها بسبب عدم دعوتهم على عقد قرانها، وقالت: ناس كتير زعلانين اننا ما عزمناهمش بس والله احنا عملنا كتب كتاب على الضيق جداً من غير اي مدعوين نهائياً و جلسة تصوير فقط بتوقيع المصور الجميل كريم يوسف، وقام بتصفيف الشعر نادر تركي، وفستان الزوفاف من تصميم ياسمين صلاح، مع عدسات لاصقة، وقالت إنها قامت بوضع المكياج لنفسها.

 

أضافت: مش لازم الفرحة تبقى بديشيليون جنيه اول فرح من لينا من ٨ سنين صرفنا وكلفنا وفيلا وحمام سباحة وديكورات وفساتين ومعازيم ورقص وغناء وبيتنا اتخرب في فرح والزمن خلانا نشوف ان مش كل اللي كان بيمثل انه فرحان لينا كان فرحان بجد والمرة دي احنا فرحنا ببعض و لبعض واللي بيحبونا بجد حبهم واصل لينا حتى لو كانوا بعيد ومش معانا فشعورهم تجاهنا واصلنا و حاسينه.

 

إيناس عز الدين احتفظت بصداقة أحمد قمر رغم الطلاق

 

يذكر أن إيناس عز الدين أعلنت طلاقها من أحمد قمر عام 2018، وقالت أن فشلهما في الحياة كزوجين، لا يعني الانفصال النهائي، وانهما اتفقا على أن يظلا أصدقاء إلي الأبد، والمفاجأة ان طليقها عقب عليها مؤيدا كلامها وسط تعليقات غاضبة من متابعي ايناس.

 

مطربة أراب أيدول أعلنت خبر الانفصال عبر حسابها الشخصي بموقع الفيس بوك قائلة: بعلن انفصالي عن زوجي احمد قمر بكل حب وود واحترام وتقدير ممكن نكون اختلفنا كأزواج اننا نكمل مع بعض او النصيب وقف لحد كده بس هيفضل صديق عمري كله، بتمنالك كل خير وكل سعادة ونجاح يا احمد يا انضف انسان عرفته في حياتي، كله قسمة ونصيب.

 

أصدقاء ايناس توقعوا أن يكون الخبر "كذبة ابريل" خاصة وان أحمد قمر علق قائلا: ربنا يخليكي يا أعظم ست عرفتها في حياتي.. هنفضل إخوات وأصدقاء العمر كله.. ربنا يكتبلك النجاح والتوفيق في حياتك اللي جاية، لترد عليه إيناس: "أصدقاء العمر كله غصب عن أي حد.

 

وبعدها قامت بتعديل منشور الانفصال لتؤكد أن الخبر ليس "كذبة ابريل" ولا دعابة منها مع زوجها وقالت: هو ليه الناس مش متقبلة فكرة اننا انفصلنا واحنا بنحترم بعض وبنحب بعض وشايلين لبعض الخير والتقدير واننا اختلفنا كزوجين واكيد القرار ده ما اخدناهوش وليد اللحظة وقبل ما نعلنه اتناقشنا كتير وقررنا ننفصل بالمعروف واحنا شايلين وفاكرين لبعض كل حاجة حلوة.

 

وتابعت قائلة:مش لازم نذم في بعض ونغلط في بعض وكل واحد فينا يقول التاني كان مطلع عينه علشان الناس تتقبل فكرة انفصالنا، احنا اختلفنا وصعب نكمل كزوجين بس مستحيل نبطل اننا نفضل في حياة بعض كأصدقاء لاننا طول عمرنا كنا اصدقاء حتى واحنا متجوزين والعشرة مش بتهون بالساهل ومش معنى اننا اختلفنا وانفصلنا كأزواج اننا نكره بعض ونغلط في بعض وما نشوفش بعض ونعادي بعض، احنا هنفضل اهل غصب عن اي شيء وبنكن لبعض كل حب واحترام وتقدير

 

ايناس لم تفوت تعليقا الا وردت عليه ونفت أن تكون الشهرة سبب الطلاق، ورفضت اتهام طليقها بأنه كان عائقا أمام طموحها الفني، وأعنت بوضوح أنها ستتفرغ لمشروعها الغنائي فقط ولن تتزوج مجددا وقالت: انا بقول اللي جاي لشغلي وبس يعني مافيش راجل تاني ممكن يدخل حياتي بعده.

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا أنستغرام سيدتي

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر تويتر "سيدتي فن"