بالفيديو: آيتن عامر تحذّر بيّومي فؤاد من غضب "عمرو دياب"

آيتن عامر بشخصية محلّلة نفسية
آيتن عامر
آيتن عامر من كواليس تصوير برنامج بيومي افندي
آيتن عامر
آيتن عامر في برنامج بيومي أفندي
5 صور

حذّرت الفنانة آيتن عامر زميلها الكوميدي بيّومي فؤاد من "الخطأ في حقّ عمرو دياب" أو إبداء أي رأي سلبي في أعماله الفنية، لأنه من الممكن أن ينتقم بـ "حاجات وحشة" حتزعله، في أوّل تعليق ساخر على رد عمرو دياب على إهانة زميلته المطربة شيرين عبد الوهاب!

آيتن عامر جسّدت شخصية طبيبة نفسية، خلال حلقة الأمس من برنامج "بيومي أفندي"، بينما جسّد بيومي فؤاد دور المريض، وقالت عامر: "علاجك هو لما تصحى الصبح تعمل كل حاجة عكس الناس، لو لاقيت الناس ماشية يمين إمشي شمال، لو الناس بتحب حاجة حلوة قول عليها وحشة"، متسائلة: "لو حد قالك إيه رأيك في أغنية عمرو دياب تقول إيه".

ورد بيومي: "هقول أغنية دياب وحشة و بيكرّر نفسه"، فردت عامر قائلة:" لا ده بالذات محدش يغلط فيه، الهضبة بالذات محدش يغلط فيه عشان بيعمل حاجات وحشة ممكن تزعلك، أنا معلش خاني التعبير، مش أقصد الهضبة".

حلقة الأمس شهدت مفاجأة وهي الكشف عن الاسم الحقيقي لـ آيتن وهو "سمر" مؤكّدة أنها معروفة داخل العائلة منذ طفولتها باسم آيتن، ولكن موظف سجل المدني لم يفهم الاسم رغم تكرار والدها أكثر من مرة، فاضطر الوالد لتغيير الاسم في الشهادة الرسمية ليصبح سمر، وأنها عرفت إسمها الحقيقيّ لأوّل مرّة عندما دخلت المدرسة، ولهذا أصرّت على إطلاق اسم آيتن على ابنتها.

شاهد الفيديو: