هنا الزاهد: شهر العسل كان "كارثياً" وهذا سبب الغضب من أحمد السعدني

هنا الزاهد - الصورة من صفحتها الرسمية على الفيس بوك
هنا الزاهد - الصورة من صفحتها الرسمية على الفيس بوك

كشفت الفنانة هنا الزاهد عن تعرضها للسب والضرب من الفنان أحمد السعدني أثناء تصوير مسلسلهما الأخير "سيب وانا اسيب"، وأكدت أن المخرج طلب منهما التعامل أمام الكاميرا بصورة طبيعية، وكانت النتيجة ضربها بقوة، وظهور الشتائم بشكل واضح ما تسبب في عتابها للسعدني، وأكدت الزاهد أن عملها المقبل سيكون من بطولة النجم الكوميدي هشام ماجد، واعترفت هنا بأنها قضت "أسوأ شهر عسل" مع زوجها أحمد فهمي، واعترفت بتأثيره عليها "كرويا".

وأضافت هنا الزاهد خلال حوارها مع الإعلامي عمرو أديب في برنامج الحكاية: لما قريت سيناريو مسلسل سيب وأنا أسيب عجبني جدا وعجبني دور نبيلة أوي، وأنا حبيت كل الكاست وباين في المسلسل إن إحنا بنحب بعض وسافرنا مع بعض.

راي هنا الزاهد في أحمد السعدني

وتابعت هنا الزاهد: أحمد السعدني كنت فكراه في الأول رخم وكنت بشوفه في الجيم كان بيسلم عليا بطريقة غريبة كده وأرجع أقول هو دمه تقيل ولا إيه، وفي الآخر قالي أنا بحبك جدا كممثلة بس كنت مكسوف، طلع بيتكسف أوي.

هنا الزاهد: أحمد السعدني ضربني بقوة

وكشفت هنا الزاهد كواليس مشهد ضرب أحمد السعدني لها في مسلسل سيب وأنا أسيب، قائلةً: في مشهد من كتر ما إحنا واخدين على بعض كنا قاعدين أنا وهو في البلكونة وكنا بناكل لبان وهو ضربني بجد قولتله في المشهد أنت غبي؟ وكنت فاكراهم هيوقفوا تصوير بس لقيتهم كملوا وكملناه عادي، بس اتضايقت منه بعد المشهد لأني عاملة عملية فيها وهو وجعني بجد.

وتابعت قائلة: أحمد السعدني اعتذر لي، وقال لي أنا آسف عن القلم لإنه وجعني واتضايقت منه، فقلت له بالراحة.. قولي طيب ومتفاجئنيش جوة المشهد كدة".

هنا الزاهد عن مشهد سبّ أحمد السعدني: استغربت وزعلت منه

كما علقت هنا الزاهد على مشهد سبّ أحمد السعدني في مسلسل سيب وأنا أسيب، والذي عرّض العمل للعديد من الانتقادات، وقالت: مشهد الشتيمة ده كان المفروض المخرج ياخده من كادر واسع فـمكنش هيبان حركة الشفايف والناس مكنتش هتفهمها، وأنا استغربت جدا وقولت أكيد غلطة مونتاج وزعلت من السعدني وكلمته قولتله أنت بجد شتمت كده؟ قالي معرفش أنا قولت هياخدوه من كادر واسع.

أشارت هنا الزاهد إلى تعاونها مع النجم هشام ماجد في فيلم جديد يتم تصويره حاليا، من إخراج أحمد الجندي، ومن المقرر طرحه في موسم أفلام عيد الفطر 2024، وتابعت: نفسي أقدم دور واحدة فلاحة باللهجة ومن غير ميكب، ونفسي أقدم أدوار فلاحة، صعيدية، ونفسي أقدم دور واحدة مبتشوفش».

هنا الزاهد: عندي 29 سنة

وتطرقت هنا الزاهد، للحديث عن حياتها الشخصية، وقالت: أنا 51 كيلو ساعات بتخن وساعات بخس ومرة كنت 47 كيلو وساعتها كنت تعبانة وفي ناس أرفع مني بكتير عادي، وعندي 29 سنة ومش عايزة أوصل التلاتين عايزة أقف عنده، وموضوع إني صغيرة ده بيأثر عليا في الشغل وبنبهر بحاجات في الشغل الناس مش بتنبهر بيها ومثلا أحمد عنده 43 فبلاقيه مش بينبهر بيها، فـأنا لسه طفلة بكتشف الدنيا فبشوف حاجات مشوفتهاش قبل كده.

وقالت هنا الزهد: أنا كنت زملكاوية وأحمد فهمي خلاني أهلاوية بالعافية، قالي مينفعش تبقى زملكاوية مينفعش قدام الناس تقولي إنك زملكاوية وتكسفيني عشان الناس عارفة إني أهلاوي جدا، وقولت همشي أموري خلاص كده كده مليش في الكورة أوي.

هنا الزاهد: شهر العسل أسوأ حاجة حدثت لي

واختتمت هنا الزاهد حديثها، مشيرةً إلى أن شهر العسل الخاص بها هي وزوجها أحمد فهمي كان كارثيا، قائلةً: شهر العسل باظ وكان أوحش حاجة حصلتلي، ووصلت فيه لـ 47 كيلو وجالي حصوات على المرارة وكنت تعبانة جدا، بس خلاص هو قضاء وقدر.

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا «إنستغرام سيدتي».

وللاطلاع على فيديوغراف المشاهير زوروا «تيك توك سيدتي».

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر «تويتر» «سيدتي فن».